ریبرندینگ یا بازسازی برند چیست و چه اصولی دارد؟






ریبرندینگ یا بازسازی برند یکی از اتفاقات عادی در طراحی برند ها است چرا که در برخی موارد تغییر قسمت هایی از برند یا تغییر رنگ آرم میت

واند یک جلوه و زیبایی خاصی به برند شما بدهد. بازسازی برند همیشه برای طرفداران یک برند شاید خوشایند نباشد چرا که همیشه تعویض شکل و رنگ برند آن ها را سردرگم کند تا جنس تقلبی را از اصل آن شناسایی نکنند. این کار برای شرکت طراح برند بسیار با ارزش است چرا که دوباره می توانند اشکالات طرح خود را رفع کنند و از خلاقیت بیشتری در آن استفاده کنند.

ریبرندینگ یا بازسازی برند را در چه زمانی استفاده می کنند؟

بسیاری از شرکت های تجاری بدون فکر کردن به ملاک های بازسازی برند هر چند وقت یک بار برند خود را بازسازی می کنند که این کار باعث می شود برند شما یک برند خسته کننده و تکراری شود. بعد از گذشت چند سال از طراحی یک برند طبق روال عادی دنیای طرح و مد تغییر بسیاری می کند بنابراین انجام ریبرندینگ یا بازسازی برند بعد از گذشت یک دهه یا چند سال می تواند به برند شما جذابیت خاص خودش را بدهد.

تغییر مخاطب بازسازی برند

گاهی یک شرکت تجاری تصمیم به تعویض خدمات شرکت خود می کند و محتویات شرکت خود را عوض می کند و اینجاست که باید به فکر ریبرندینگ یا بازسازی برند باشید و یک برند جدید و جذاب طراحی کنید. برای اینگونه بازسازی ها باید تغییرات بسیاری در طراحی صورت بگیرد و طرح برند را یک مقدار تعویض کرده چرا که همه چیز برای شرکت تغییر کرده است.

ریبرندینگ یا بازسازی برند و اتفاقی که برای برند می افتد

در بازسازی برند ها یک طرح به طرح قبلی اضافه می شود یا قسمت هایی از طرح حذف می شوند و تغییر رنگ می دهد. در ریبرندینگ یا بازسازی برند، برند تغییر شکل نمیدهد بلکه به صورت جزئی قسمت هایی از آن تغییر کرده و بهتر می شوند. برای اینگونه طراحی ها توجه کردن به نظر مخاطب می تواند کمک بزرگی به زیبا تر شدن و دوست داشتنی شدن طرح برند شما بکند. بروز رسانی طرح برند خود همیشه باید از طرح قبلی بهتر باشد و اگر نتوانستید طرح بهتری داشته باشید به برند قبلی اکتفا کنید.

گاهی طراحی اشتباه صاحب برند را مجبور به ریبرندینگ یا بازسازی برند می کند. طراحی اشتباه یعنی این که برند شما در بازار جایگاهی را که باید داشته باشد را ندارد. خوب نبودن برند یا خارج بودن طرح برند از موضوع اصلی کار شرکت باعث می شود که برند جایگاهی در میان دیگر برند ها نداشته باشد. قبل از طراحی برند باید به انتخاب طراح خود فکر کنید و یک طراح ماهر انتخاب کنید. برند هایی که بعد از گذشت سال ها هنوز جذابیت دارند هیچ احتیاجی به بازسازی ندارند. بازسازی مدام برند خود می تواند نشانه ترس و ضعف یک شرکت در بازار باشد. پس قبل از رونمایی از برند خود همه جوانب را بسنجید و طرح های مختلفی را انتخاب کنید تا مجبور نباشید هر چند سال یکبار یک برند جدید معرفی کنید. توجه کردن به روانشناسی می تواند کمک زیادی در طراحی به شما بکند چرا که روان شناسی کمک می کند تا مخاطبان برند شما را به شما بشناساند و از علایق آنها به شما بگوید تا یک برند تک داشته باشید.

شرکت طراحی سایت دیمادی از جمله شرکت های پیشرو در برندسازی می باشد ک میتوانید برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد