انواع روش های طراحی سایت

قبل از طراحی سایت برای کسب و کارتان نیاز است که با انواع روش های طراحی وب سایت آشنا شوید. ساخت سایت با بهره گیری از زبان های برنامه نویسی تحت وب و همچنین درآمیختن اصول گرافیک سایت می باشد. قبل از سفارش طراحی سایت در زمینه کسب و کارتان باید امکانات مورد نیازتان مورد بررسی قرار گیرد.طراحی وب سایت روش های مختلفی دارد که عبارتند از :

1. طراحی سایت استاتیک ( ثابت ) :

طراحی سایت استاتیک به معنای طراحی سایت به شکلی است که بعدها اطلاعات سایت، توسط خود مدیر قابل تغییر نباشد. در این گونه روش محتوا ثابت است. در واقع در این روش شرکت طراح سایت امکان تغییر در سایت را دارد.

چنانچه نیاز به ارسال نظر کاربران یا ثبت نام در وب سایت باشد، قطعا این نوع سایت کاربردی نخواهد بود. این نوع سایت اصطلاحا فقط  یک حالت show دارد. امروزه سایت های استاتیک، منسوخ شده و برای سایت هایی استفاده می شود که نیاز به تغییر اطلاعات نداشته باشد.

در طراحی استاتیک از قالب های html استفاده می شود. مدیر و صاحب سایت اگر دانشی از طراحی وب سایت نداشته باشد نمی تواند محتوای صفحات را تغییر دهد. هزینه طراحی ها اغلب براساس تعداد صفحات برآورد می شود. سایت هایی که بیش از 5 صفحه دارند این روش برای آن ها مناسب نیست. از مزایای این روش میتوان به این موضوع اشاره کرد این نوع سایت ها معمولا زمان کمتری برای طراحی نیازدارند. قطعا هزینه های پایین تری خواهند داشت، همچنین به علت تعداد صفحات محدود، نیاز به فضای هاست چندانی ندارد.

2. طراحی سایت داینامیک ( پویا ) :

درطراحی سایت داینامیک ، مدیر سایت می تواند تغییرات مدنظر خود اعم از اضافه و حذف کردن مطالب اعمال کند. این گروه از وب سایت ها رابطه خوب و پایداری را می توانند با موتور های جستجو بر قرار کنند. در این روش برخلاف استاتیک مالک سایت میتواند تغییراتی در سایت خود انجام دهد و براحتی سایت را مدیریت کند. با روی کار آمدن سیستم مدیریت محتوا این نوع طراحی سایت روی کار آمد. این نوع سایت ها براساس نیاز مشتری طراحی می شود.

لازم به ذکر است طراحی این نوع سایت ها نیاز به دانش بالایی دارد و فقط توسط شرکت های طراحی سایت انجام می شود. هزینه طراحی سایت داینامیک نسبت به سایت های استاتیک بالاتر بوده و زمان بیشتری برای طراحی آن صرف می شود. مزایای این روش عبارتند از :

ایجاد تعداد صفحات نامحدود، ایجاد پنل مدیریت محتوای اتوماتیک است.

همچنین مدیر وبسایت داینامیک قادر خواهد بود در هر زمان و مکان براحتی محتوای سایت خود را تغییر دهد.

 طراحی سایت داینامیک حالت های مختلفی دارند که عبارتند از :

  • طراحی سایت داینامیک با استفاده از سیستم های کدباز :

سیستم های کدباز زیادی وجود دارند که محبوب ترین آن ها سیستم مدیریت محتوا جوملا، وردپرس، دروپال است.

با این نوع سیستم ها می توان سایت داینامیک ساخت و براحتی ویرایش کرد.

  • طراحی سایت داینامیک با استفاده از CMS های اختصاصی :

شرکت های طراحی وب سایت بسیاری وجود دارند که یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS اختصاصی برای خود دارند. از طریق آن برای مشتریان خود، وب سایت طراحی می کنند. اگر می خواهید یک سایت مناسب برای کسب و کار خود داشته باشید از سایت داینامیک استفاده نمایید. همچنین از بهترین سیستم های مدیریت محتوا کدباز برای ویرایش محتوای وب سایت خود استفاده نمایید. 

چند نکته برای آموزش طراحی لوگوی فوق العاده و منحصر به فرد



حس و ماهیت ذات کسب و کارتان را پیدا کنید

چند نکته درمورد آموزش طراحی لوگو : نام کسب و کارتان یک تاریخچه ی منحصر به خود دارد که زمان حال و آینده ی تجارت شما را تعریف می کند. لازم است کلیه مواردی که از زمان تأسیس کارتان مهم بوده و همچنین ارزشهای اصلی آن باید در طراحی لوگو و یا حداقل در حسی که لوگو منتقل میکند آورده شود. در واقع می خواهیم بگوییم که رنگ لوگو باید به معنای خاصی اشاره داشته باشد و به طور خودسرانه و بدون فکر انتخاب نشود. فرقی نمیکند شما چه نوع لوگویی طراحی می کنید، لوگوی نوشتاری یا لوگوتایپ، لوگوی تصویری یا طراحی لوگو ترکیبی؛ در هر صورت شما باید حس و ماهیت شرکت رو در لوگو بگنجانید.

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی لوگو

بیایید کمی بیشتر درباره آموزش طراحی لوگو و رنگها بحث کنیم. علمی به نام روانشناسی رنگ وجود دارد که معانی رنگ ها و چگونگی درک آنها توسط افراد را بررسی می کند. دانش ارائه شده توسط این علم منبع خوبی برای ایده های طراحی لوگو است. طبق روانشناسی رنگ، سبز نماد ایمنی، طبیعت ، سلامتی و طراوت است. بدیهی است که این گزینه برای کسب و کارهایی که تولید کننده مواد غذایی هستند گزینه مناسبی است. رنگ زرد معمولاً

در نظر مردم به عنوان رنگ نوآوری و خوش بینی درک می شود، که از آن می توان برای شرکت های پیشرفته و سطح بالا استفاده کرد. رنگ آبی نمادی از خرد، اعتماد به نفس و ثبات است. مراقب استفاده از رنگ مشکی باشید: علاوه بر ظرافت و قدرت، این رنگ دلالت بر مفهوم مرگ دارد.

عنصر سادگی در طراحی لوگو 

همه لوگو های نمادین ساده هستند: اپل، نایک، مایکروسافت، آئودی و بسیاری موارد دیگر نمونه های عالی هستند. شما خیلی راحت آنها را از هزاران لوگوی دیگر تشخیص خواهید داد زیرا آنها دارای ویژگی های ساده اما بی نظیری هستند. طرح های ساده همیشه در ذهن ها می مانند. زمانی که طراحی لوگو ساده و روان باشد به سهولت پیام شما رو منتقل خواهد کرد و البته ویژگی اصلی کسب و کار باید قابل تشخیص باشد.

از فونت های درست استفاده کنید

فونت های زیادی وجود دارند که ممکن هست موقع استفاده از اونها کمی گیج بشوید. اما دسته بندی های کلی برای فونت ها وجود دارد. اگر نیاز دارید که بسته به نوع کار ، آرم را رسمی تر کنید ، اسکریپت توصیه می شود. صرف نظر از انتخاب نوع تایپ ، همچنین باید به یاد داشته باشید که فونت را متنوع کنید تا به خوبی با محیط اطراف تطبیقش پیدا کند. به خصوص ترکیب صحیح آن با فونت های دیگر در طراحی لوگو .

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید چیست و چگونه می توان بدون نقض قوانین رتبه گرفت؟

اصطلاح “سئو کلاه سفید ” به تاکتیک های SEO اشاره دارد که مطابق با شرایط و قوانین موتورهای جستجو از جمله گوگل است.
سئو کلاه سفید برعکس سئو کلاه سیاه است. به طور کلی، سئو کلاه سفید به هر عملی که باعث بهبود رتبه بندی جستجو در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) می شود ضمن حفظ صداقت وب سایت شما و ماندن در شرایط خدمات موتورهای جستجو می باشد.

این تاکتیکها همانطور که توسط Google تعریف شده است در مرزها باقی می مانند. نمونه هایی از سئو کلاه سفید عبارتند از:

۱-ارائه مطالب و خدمات با کیفیت

۲-زمان بارگذاری سریع سایت و دوستانه با موبایل ( mobile friendly)

۳-استفاده از برچسب های متا توصیفی و غنی از کلمات کلیدی

۴-نویگیشن آسان سایت

در مقابل ، نمونه هایی از سئو کلاه سیاه شامل خرید لینک یا استفاده از تکنیک های فریبنده پنهان سازی است. هرگونه تاکتیکی که برای مصرف کنندگان فریب دهنده یا مضر تلقی شود ، به عنوان کلاه سیاه شناخته می شود. تاکتیک های کلاه سیاه بسیار ریسک پذیر هستند و با پیشرفت تکامل الگوریتم های گوگل ، احتمال کم و کمتر کارایی دارد.

چرا تکنیک های سئو کلاه سفید مهم هستند؟

عدم درگیر شدن فقط در شیوه های سئو کلاه سفید باعث می شود سایت شما از Google و سایر موتورهای جستجو ممنوع شود.
Google منبع غیرقابل انکاری برای ترافیک وب سایت شماست و ممنوع بودن آن می تواند باعث افت شدید ترافیک وب سایت و حتی تجارت شود. تمام کارهایی را که به وب سایت شما وارد می شود ، در نظر بگیرید و سپس به این فکر کنید که چه چیزی می خواهد ممنوعیت استفاده از موتور جستجوگر رایج در اینترنت باشد. از این بدتر ، هنگامی که از Google ممنوع شدید ، هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها دوباره شما را لیست کنند. ممنوعیت ماندگاری از Google عواقب عظیمی خواهد داشت.


اصطلاحات اولیه در طراحی وب سایت




در این مقاله به اصطلاحات اولیه در طراحی وب سایت می پردازیم تا شما را با مفاهیم ابتدایی طراحی سایت آشنا سازیم.

۳۰۱ Redirect

تغییر مسیر دائمی از یک URL به دیگری، معمولا از یک وب سایت قدیمی به وب سایت جدید است. این همچنین برای هدایت ترافیک از صفحات وب قدیمی به صفحات جدید که جای آنها را گرفته است استفاده می شود.

۴۰۴ Error

صفحه ایی که با مشکل مواجه شده است یا وجود ندارد این معمولا به دلیل آن است که کسی به یک صفحه که حذف شده است یا URL را اشتباه گرفته است.

مشخصه ALT

برای مشخص کردن متن متناوب که در داخل تصویر نمایش داده می شود در حالی که صفحه در حال بارگذاری است. این متن نقش مهمی در بهینه سازی وب سایت برای سئو دارد.

Call to Action

متن خاص، تصویر، بنر یا دکمه ای که از کلمات متقاعد کننده ای، عمل گرا استفاده می کند که از بیننده خواسته است عمل کند. آنها طراحی شده اند تا بینندگان را برای تعامل و رفتن از یک صفحه به سمت دیگر، متقاعد سازند تا اقدام پیش بینی شده را پیش بینی کنند.

Cookies

این یک فایل متنی کوچک با شناسه منحصر به فرد ناشناس فرستاده شده به یک مرورگر و ذخیره شده بر روی هارد دیسک کامپیوتر است. داده هایی که در آن وجود دارد از بازدید وب سایت ها، چگونگی بازدید آنها و تنظیمات مربوط به آنها است. به همین دلیل است که شما همیشه تبلیغاتی را که به طور مستقیم به سوی شما هدف قرار می دهید را مشاهده می کنید، زیرا آنها کوکی های شما را می بینند و می دانند که چه چیزی علاقه مند هستند. به همین دلیل، برخی افراد “کوکی ها” خود را پاک می کنند.

CSS

برنامه نویسی HTML نمی تواند به تنهایی برای ایجاد صفحات وب زیبا استفاده کند. CSS طراحان را کنترل می کند تا تعیین کند که چگونه عناصر مختلف در یک صفحه وب بر روی صفحه نمایش توسط مرورگر وب ارائه می شوند. این اجازه می دهد تا برای چیزهایی مانند رنگ متن، پس زمینه، شکل، اندازه و موقعیت تمام قسمت های مختلف یک صفحه را تنظیم می شود.

صفحه نخست

این اولین صفحه ای است که مردم هنگام بازدید از وبسایت شما می بینند. این معمولا بیننده را به شرکت شما معرفی می کند و به طور کلی به آنچه که شرکت می کند، می دهد.

هاستینگ

این جایی است که فایل های وب سایت شما در سرورهای وب ذخیره می شوند، خدمت و نگهداری می شوند.

HTML

HTML مخفف HyperText Markup Language است.

این راه را برای طراح وب فراهم می کند تا به مرورگر وب در مورد چگونگی برخورد با یک قطعه خاص از مطالب بپردازد.

طراحی ریسپانسیو

طراحی وب سایت که بر روی صفحه نمایش تنظیم می شود، بر روی دسکتاپ، تبلت یا گوشی هوشمند مشاهده می شود. طراحی به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا تصاویر و منوهای سایت متناسب با صفحه نمایش های مختلف اندازه گیری شوند.



تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

آیا شبکه های اجتماعی می توانند رتبه بندی سئو شما را بهبود بخشند؟

وقتی کمپین بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو (seo)  را راه اندازی می کنید ، همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود آن هستید. وقتی به دنبال راه حل هستید ، ممکن است تعجب کنید که آیا رسانه های اجتماعی می توانند رتبه سایت شما را بهبود ببخشند یا خیر.در این مقاله، ما به تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو بحث خواهیم کرد.

نقش شبکه های اجتماعی در رابطه با سئو

در حالی که بازاریابی شبکه های اجتماعی نمی توانند به طور مستقیم بر رتبه بندی سئو تأثیر بگذارند ، می تواند بر عواملی تأثیر بگذارد که بر رتبه بندی شما تأثیر می گذارد رسانه های اجتماعی قادر به ایجاد ترافیک سایت شما هستند. اگر لینک های صفحه خود را در پروفایل رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید ، می توانید ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید.
شبکه های اجتماعی نیز به محتوا کمک می کنند. ایجاد محتوا یکی از ارزشمندترین راه ها برای افزایش رتبه بندی سئو شماست.
هنگام ایجاد محتوا، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید. به صورت وبلاگ، کتابهای الکترونیکی، فیلم ها و اینفوگرافیک ها ارائه می شود. بازاریابی محتوا شامل به اشتراک گذاری دانش ارزشمند با مخاطبانی که به دنبال آن هستند.
هنگامی که فرد با هدایت درست، محتوای شما را پیدا کرد، آنها وقت خود را برای خواندن آن می گذرانند. مدت زمان بیشتر در صفحه شما سیگنالی را به Google ارسال می کند که صفحه شما با ارزش است. این صفحه برای دستیابی بیشتر به اطلاعات ارزشمند شما، صفحه شما را بالاتر می برد.
بسیاری از افراد محتوای شما را به صورت ارگانیک پیدا می کنند، اما می توانید از شبکه های اجتماعی برای کمک به افراد بیشتر در کشف محتوایتان استفاده کنید. شبکه های اجتماعی شما را قادر می سازد تا محتوای ارزشمندی را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید. شما می دانید که دنبال کنندگان شما به مشاغل شما علاقه مند هستند، بنابراین محتوای مرتبط شما به آنها کمک می کند تا با مطالب شما درگیر شوند.
همچنین این فرصت را برای شما ایجاد می کند که محتوای بیشتری را گسترش دهید. پیروان شما می توانند مطالب شما را با دیگران به اشتراک بگذارند و فرصتی برای موارد جدید برای دیدن محتوای شما ایجاد کنند. این میزان ارزش بیشتری در برند ایجاد می کند و منجر به شناخت سایت شما می شود.
افزایش ترافیک در سایت شما بدان معنی است که افراد بیشتری در حال خواندن مطالب شما هستند و این باعث بهبود رتبه سئو شما می شود.

بهترین شبکه های اجتماعی برای SEO چیست؟

شبکه های اجتماعی زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما کدام یک از آنها به شما در سئو کمک می کنند؟ در اینجا سه سایت برتر اجتماعی وجود دارد که به بهترین وجه کار می کنند.

۱-فیس بوک

فیس بوک یکی از بهترین سایت ها برای به اشتراک گذاری محتوا است. این شبکه اجتماعی ارسال و به اشتراک گذاری مطالب را با دنبال کنندگان شما آسان می کند. فیس بوک به شما امکان می دهد لینک هایی را با بلاگ ها، فیلم ها و اینفوگرافیک ها به اشتراک بگذارید.

۲-توییتر

توییتر یک سایت عالی رسانه اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتوا است. می توانید عکس، فیلم و لینک های محتوا را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید.
در حالی که صفحات توییتر مانند فیس بوک قابل پیمایش نیستند، اما این ویژگی منحصر به فرد دیگری را ارائه می دهد. استفاده از هشتگ در توییتر رواج دارد. در حالی که می توانید از آنها در فیس بوک استفاده کنید، اما عمدتاً در توییتر و اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرند.

۳- یوتیوب

محبوبیت YouTube در سالهای اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. محتوای ویدیو به طور فزاینده ای برای مخاطبان شما با ارزش تر است. مخاطبان شما می خواهند برای به دست آوردن اطلاعاتی که برایشان ارزشمند است، فیلم ها را تماشا کنند.